Kundehistorier aug 31, 2021   3 minutter

BearingPoint

Møtebooking Norge har jobbet med konsulenthuset BearingPoint på flere bookingprosjekter siden 2019. BearingPoint jobber med prosjekter innen data og analyse, kunstig intelligens og fremtidsrettet teknologi med noen av Norges største selskaper, så dette har vært et meget spennende samarbeid for oss. Vi snakket nylig med Karan Kathuria, senior manager i BearingPoint, som reflekterte litt rundt samarbeidet med Møtebooking Norge.

Hvorfor valgte dere ekstern møtebooking?

Vi har tok en vurdering og så verdien i møtebooking. Det er egentlig todelt: Det ene er kapasitet hos oss og det andre er mindsettet man trenger for å gjøre den jobben dere gjør.

Det første går jo på det at vi er veldig mye ute på prosjekt og det er mye tankearbeid som går der. Selv om det ikke nødvendigvis tar så mye tid å ringe og prøve og selge inn noe på telefon, så bryter det opp en tankerekke og noe man holder på med, det tar mer tid enn det gjør å bare ringe. Derfor er det lurt å gjerne sette av en dag til kun ringing. Og hvis man skal ringe en del kunder så kommer man jo kanskje ikke gjennom den ene dagen, så man må sette av mer tid til å følge opp senere. Det kan fort bli et forstyrrende moment å ha det hengende over seg når man skal bruke tid på andre arbeidsoppgaver.

Det andre går jo på typen mennesker og egenskaper. De som jobber hos oss er ansatt for å jobbe med data og analyse på prosjekt. For de fleste hos oss er det å selge prosjekter og bygge forretning en bigeskjeft. Det krever litt andre egenskaper å skulle ringe ut og selge, og ikke bli nedbrutt av avslag. Så jeg tenker det handler mye om egenskaper, og kanskje mest av alt personlige egenskaper. Vi kunne nok gjort jobben selv, men det hadde kostet oss mye mer som mennesker.

Hvilke forventninger hadde dere?

Jeg var nyansatt i i høst og må ærlig innrømme at jeg ble overrasket da jeg først hørt at vi brukte eksterne til dette. Jeg trodde vi ga disse oppgavene til konsulenter hos oss som ikke var på prosjekter der og da. Så jeg var litt overrasket, men jeg har sett hvorfor vi har gjort det nå i ettertid. Forventningene var ikke kjempehøye først, men hvis dette skulle være suksess så var et viktig kriterium at den som ringer må forstå det den skal selge inn og kunne selge det inn med troverdighet. Det krever jo en viss teft for det vi driver med. Der har dere levert veldig bra. Dere har forstått det vi driver og de aspektene vi vil differensiere oss på.

Hvordan synes du samarbeidet har fungert, og hvilke resultater har BearingPoint fått?

Resultatet har vært veldig bra! Dere har lykkes med ringingen og skaffet gode møter. Jeg er fullt kjent at det å ringe og få til et møte ofte forutsetter at man ringer kanskje fem-seks ganger. Det krever at man ikke blir nedbrutt, men har litt stamina. Det har dere vist at dere får til.

I tillegg vil jeg si at samarbeidet i oppstart, samarbeidet med å lage pitch har vært veldig bra. I tillegg har dere løst alt midt i en Covid-situasjon.

Karan Kathuria

Head of Data & Analytics at BearingPoint Norway (interim) at BearingPoint.

Hva mener du er avgjørende faktorer for at samarbeid med en aktør innen møtebooking blir vellykket?

Effektiv samhandling er viktig. Å ha en klar prosess fra starten, med laging av ringelister og at man har god oppfølging hele veien. Å jobbe i samme dokument er viktig, så vi kan se hvem som har blitt ringt, hvor langt dere har kommet med forskjellige leads osv. Det var også veldig bra at vi møtte hverandre face-to-face og ble litt kjent før vi satte i gang. Dere har også vært gode på å holde god telefonkontakt i løpet av prosjektet, som har gjort det mye mer effektivt enn for eksempel e-post.

Nysgjerrig på å vite mer?

Ta kontakt med oss for å vite hva vi kan gjøre for din bedrift.

Ønsker du en uforpliktende samtale med oss?