Kundehistorier sep 10, 2021   4 minutter

Naardic Training

Møtebooking Norge har jobbet med Naardic Training siden desember 2020. Naardic er Norges største online treningsstudio, hvor alle timene er live og interaktive. Vi har snakket med Ingrid Aaen Erlandsen, som er ansvarlig for bedriftsmarkedet for Naardic, om hvordan samarbeidet har fungert.

Korona satte fart på Naardic

Naardic startet offisielt i august 2020, men det var en idé som hadde eksistert lenge. Da koronaen kom til Norge gjennomførte Annema Refsnes en pilot for å se responsen på konseptet. Mottakelsen var veldig god. Når «hele Norge» plutselig var på hjemmekontor, og alle treningssenter ble stengt, var det et naturlig neste steg å få Naardic ut også til bedrifter. Mange bedrifter har avtaler med treningssenter for sine ansatte, og ser at dette gir redusert sykefravær, økt trivsel og produktivitet. Altså noe som kanskje var viktigere enn noen gang før, situasjonen tatt i betraktning.

Ville spare tid

«Naardic valgte å samarbeide med Møtebooking Norge først og fremst for å spare tid. Vi så verdien av å få inn en jevn strøm av kvalitetsmøter», sier Ingrid.

«Så må det også sies at Arnulf Refsnes, daglig leder i Naardic, allerede hadde god erfaring med Møtebooking Norge, gjennom et selskap som heter Agilis

Ingrid har bakgrunn fra eventbransjen, og vet at det krever mye arbeid for å fylle opp kalenderen. Når hun skulle lede B2B salget for Naardic visste hun at det ville bli mye ringing. «Dette er tidkrevende, og det byr på utfordringer hele veien. Man skal treffe med prospektering, komme frem til riktig beslutningstaker, og faktisk close møtet. Derfor ønsket vi en partner på dette, og det har vært gull verdt.»

Ingrid Aaen Erlandsen

Ingrid Aaen Erlandsen er B2B ansvarlig i Naardic.

Fikk pangstart på samarbeidet

Samarbeidet med Møtebooking Norge har gitt gode resultater for Naardic, og det er det flere grunner til, mener Ingrid. En ting var at vi hadde en grundig oppstartsprosess. Det er jo en forutsetning at møtebookerne forstår produktet, og har tro på at det de snakker om faktisk er en god løsning for bedriftene de snakker med. «Living the brand» er en tankegang vi har. Da hjelper det at du har gjort noen timer i Naardic selv.

Ingrid opplevde at møtene kom lett, og at møtebookerne likte å booke for Naardic. Det er jo et positivt produkt, som mange nok vil være interessert i og åpne for å snakke om, mener Ingrid. – Det hjelper nok også at det er HR-folk vi vil prate med – de er ofte litt mer tilgjengelige enn daglige ledere.

Samarbeidet har skap gode resultater hele veien, med enorm pågang de første 4-5 månedene. Det avtok litt frem mot sommeren, slik som det gjør vi vår bransje. Fra desember til mai ble det booket 230 møter, med en konvertering på 13%. Med de prosessene som ennå ikke er avklart, tror vi at dette vil stige til 25%. I månedlig omsetning betyr dette rundt 300.000 kroner i måneden, eller 3,6 millioner i året. Så det er vi veldig godt fornøyd med, sier Ingrid med et smil.

Det er klart at timingen har vært veldig på deres side, når koronaen inntraff. Men det å snakke med riktig person, den som tar avgjørelsen, har vært viktig for å gi resultater. Det sørger for en kort prosess fra salgsmøtet til beslutningen er tatt. Vi har i 90% av tilfellene kommet til den som tar avgjørelsen, eller en som er tett på, sier Ingrid.

Kontinuitet er viktig

Naardic valgte å ta ting en måned av gangen, for å se om ting fungerte godt. Møtebooking Norge sin praksis er å ha samme møtebooker på oppdraget fra start til slutt. På den måten bygger vi på erfaringen, og får som regel bedre resultater måned for måned. Den enkleste måten å sikre at man holder på sin møtebooker er ved å ha en løpende avtale. På denne typen avtaler har vi kun 1 måned bindingstid, så risikoen skal ikke være mye høyere av den grunn.

– En ting vi ville gjort annerledes er nok å tegne en løpende avtale fra start, slik at vi kunne holde på de samme møtebookerne hele veien, sier Ingrid. Det har ikke bydd på store utfordringer, men vi ser at det hadde vært det beste.

Anbefaler Møtebooking Norge, om kvalitet er viktigst

Jeg vil absolutt anbefale bedrifter å bruke Møtebooking Norges tjenester. Jeg har jo bakgrunn fra eventbransjen, og tror i alle fall at dette er en bransje som kan ha nytte av å samarbeide med Møtebooking Norge. Egentlig alle bransjer der kvaliteten på møtet er viktigst, ikke å få flest mulig møter. Men jeg tror det er verdt det, for nesten alle bedrifter. Alle trenger å skape salg, og møtebooking er en åpenbar løsning. Man er bare en telefon unna å snakke med et selskap som kan bli din neste store kunde.

Annema Refsnes, gründer og trener i Naardic.
Annema Refsnes er gründer og trener i Naardic. Hun har jobbet som personlig trener i over 10 år.
Team Naardic.

Vil du vite mer om Møtebooking Norge?

Ta kontakt med oss for å vite hva vi kan gjøre for din bedrift.

Ønsker du en uforpliktende samtale med oss?